Download hier de eerste twee hoofdstukken van Spotlight!

Schrijven voor bedrijven

Verhalen reiken verder dan entertainment: verhalen vertellen past – zeker in de tijd waarin klanten advertenties massaal links laten liggen – perfect in de marketingstrategie van ieder bedrijf. Wil je online gevonden worden, aan de beeldvorming van je merk werken en on top of mind blijven van je (potentiële) klanten, dan is het vertellen van verhalen – online of offline – de manier om dat te doen.

Het nut en de noodzaak

Door als bedrijf je verhaal op een goede manier te blijven vertellen (bijvoorbeeld in de vorm van een blog), geef je de klant direct waarde, vertel je wat voor jou belangrijk is en breng je een gevoel over. Steeds meer bedrijven ontdekken de kracht van contentmarketing, maar nog niet ieder bedrijf heeft de expertise en de handjes om dit werk te doen ook in huis. Wil je investeren in deze manier van jezelf presenteren, dan kun je ervoor kiezen om het uit te besteden. Op die manier ben je flexibel in je uitgaven, investeer je in kwaliteit en verdien je je geld terug door beter aan te sluiten op de markt.

Websites en corporate stories

Een website is het meest dynamische en actuele visitekaartje van je bedrijf. Bedrijven zijn er meer dan genoeg, ook in jouw branche, maar jouw bedrijf is uniek omdat jij dat bent. Je website vertelt jouw verhaal en ik kan je helpen om dat op een goede manier te doen, zodat je potentiële klanten niet alleen zien wat je doet, maar ook wie je bent. Een website bestaat uit een aantal componenten die samenwerken voor een optimaal resultaat: een goede menustructuur die de lezer helpt, een pakkende tekst die jouw drijfveren en passie in woorden vat, foto’s die je passie blootleggen en slimme alt-teksten en meta-teksten die zorgen voor een optimale vindbaarheid. Een goede website vertelt jouw verhaal en verdient zichzelf binnen no time terug.

Zakelijk bloggen voor vaste klanten

Ik werk voor een paar vaste opdrachtgevers waar ik structureel of projectmatig voor blog. Voor een aantal klanten blijft het niet bij teksten en neem ik ook de strategische kant (wat willen we en hoe gaan we dat doen?), plaatsingskant (zorgen dat de klant je middelen te zien krijgt) en analytische kant (wat zijn de resultaten en wat kan er nog beter?) voor mijn rekening: op die manier huur je in een keer handjes & hersenen in die jouw marketing naar een ander niveau brengen.

Werkwijze

Ik werk graag snel en stel kwaliteit voorop. Daarnaast ben ik een goede planner en daarom heb ik bijna altijd tijd voor last minute klussen. Aangezien mijn laptop of telefoon nooit ver weg zijn en ik zelf niet graag wacht ;-), reageer altijd binnen een paar uur op een (aan)vraag. Opdrachten nemen we samen door, zodat er geen gaten bestaan tussen verwachting en resultaat.

Expertise

Het mooie aan bloggen en tekstschrijven is dat het je de kans geeft om in nieuwe onderwerpen en ondernemingen te duiken: onderwerpen waar je misschien wel feeling mee hebt, maar weinig vanaf weet of onderwerpen die je nog totaal onbekend zijn. Fijn voor de blogger, maar iets minder voor de opdrachtgever. Onderwerpen waar ik graag over schrijf en ruime ervaring in heb, zijn: productiviteit, schrijven, motivatie, overheidsonderwerpen, assertiviteit, leiderschap, lifestyle, sport en gezondheid. Verder kunnen alle onderwerpen of bedrijven interessant zijn, zolang er maar ‘een verhaal’ over te vertellen is. Zin om samen op zoek te gaan naar dat verhaal? Neem dan contact met me op!